Ischoklad

Jag är inte så mycket för ischoklad med mörk choklad, men med ljus så är det en helt annan femma. Efter att min kära Camillux ett år bjöd mig på sin ischoklad med Marabouchoklad var jag fast. Så välj din favoritchoklad o sätt igång. Det går helt enkelt att misslyckas med detta. Jag valde Marabou med apelsinsmak i år. Mums!

Ingredienser:

ca. 35-40 st ischokladformar

150 g Marabou mjölkchoklad (valfri sort)
75 g Kokossfett

Gör så här:

Smält choklad och kokosfett i vattenbad. Jag brukar ta en djup tallrik o ställa över en kastrull som jag har kokat upp med vatten. Rör sedan om till en jämn smet. Fyll ischokladformarna med chokladsmeten. Låt stelna. Förvara ischokladen svalt o försluten i en burk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback