Daimglass

Till Månadens Sötsak hos Söta Saker vill jag bidra med denna oerhört lätta läckerhet som för mig är ett riktigt barndomsminne. När jag var liten och vi åkte ut till vår sommarö köpte vi alltid med oss vaniljvisp o daim för att göra egen glass. Min mamma gillar egentligen inte godis, men daim är hon på ngt sätt väldigt förtjust i, pricis som jag.. fast jag gillar ju allt sött, hihi!

Ingredienser:

1 st Milda Vaniljvisp (2,5 dl)
1-2 st dubbel daim

Gör så här:


Vispa upp vaniljvispen ganska hårt o fluffigt. Hacka o blanda i daimen, eller kanske någon annan läckerhet? Häll de i en plastburk med lock, Ikeas matlådor DISTANS passade alldeles utmärkt till detta märkte jag, men när jag var liten använde vi sånna där avlånga brödformar. Tänk bara på att försluta med plastfolie eller ett lock.  Frys i ca. 5 timmar. Ät o njut!

På bilden har jag strösslat på citronverbena, en tokgod ört som borde finnas i alla köksträdgårdar!



Kommentarer
Postat av: Linda

Den här glassen brukar jag också göra och den är ju så himla god och busenkel att göra

2010-07-01 @ 19:29:09
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Elias

Jag brukar hoppa att frysa den. Har gjort det flera gånger när jag har varit ute och vandrat med kompisar. Det är ju lite sysselsättning att vispa det förhand ;)

2010-07-01 @ 20:53:07
Postat av: Annelie

Det låter helt galet gott och måste testas!

2010-07-05 @ 12:38:06
URL: http://imittkok.se
Postat av: emelie

åh, det där gjorde jag också alltid när jag var liten, supergott i all sin enkelhet!

2010-08-04 @ 00:07:57
URL: http://matomspunnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback