Somrig rabarbersaft

Fy skäms på mig, ytterliggare något jag slukat utan att ta kort. Men detta kommer jag absolut att göra igen. Kanske till och med snart, har fortfarande rabarber kvar i frysen och denna saft var underbart god. Receptet är bästatste Leila Lindholms och jag har tagit det från Recept.nu.

Ingredienser:


1 1 kg rabarber
1.5 1.5 l vatten
4.5 4.5 dl strösocker
1 1 st cirton, saften

Gör så här:


Skär rabarbern i småbitar och med vatten i cirka 15 minuter, rör inte då blir saften grumlig. Sila och släng rabarberresterna. Koka upp spadet igen tillsammans med strösocker och citronsaft, låt svalna. Häll upp saften i tillbringare eller flaska.

Spädes 1x1!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback