GI-godis

Jag är egentligen ingen GI-ätare, men jag kände att jag vill ha något på julens gottebord som jag kan äta med någorlunda gott samvete. Den mäktiga chokladen gör ju dessutom att man inte orkar så mycket ;) Måtten är ganska ungefärliga, jag kan tänka mig att de nog ryms lite mer frukt å nötter, men pröva er fram så ni hittar en mängd som passar er.

Ingredienser:

100 g mörk choklad (mellan 70 - 86 %)
1 dl torkad frukt, ex. russin o aprikoser
2 dl nötter o frön, ex. pumpafrön, solrosfrön, hasselnötter o valnötter

Gör så här:


Bryt chokladen i mindre bitar o smält den över vattenbad. Häll i din nöt, frukt och frömix, ev. så kan du hacka den en aning, och blanda väl så att chokladen täcker. Klicka upp små högar av massan på bakplåtspapper eller i små formar. Garnera med frön av något slag, eller lite av den torkade frukten o nötterna kanske.


Kommentarer
Postat av: cecce

Mmm..både låter och ser gott ut!!

Kram

2009-12-15 @ 20:18:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback