Chokladdrömmar med kokos

Med mitt överflöd av kokos hemma tänkte jag att det var bäst att göra lite kokoskakor av ngt slag å dessa blev det. Jag hade dock ingen vanlig matolja hemma så jag körde olivolja vilket funkade (ganska) bra. Det blev en viss olivsmak, men inget jag störde mig på. Lite irriterande var dock att de var så smuliga (kanske hade i för mkt mjöl? Någon med annan teori?)  men det var ju gott ändå så.  Är man kakmonster så är man ;)

Ingredienser
100 gram margarin, rumsvarmt
1.5 dl strösocker
0.5 dl matolja
2.5 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 dl kokosflingor

Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader. Vispa margarinet och sockret poröst, tillsätt oljan och rör smeten pösig. Blanda mjöl, hjorthornssalt, vaniljsocker, kakao och kokosflingorna och rör ner det i smeten. Gör 25-30 bollar, lägg dem på plåt med bakplåtspapper och tryck ihop dom lätt med en gaffel så de blir fint randiga. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback