Kom-i-form frallor

Världens bästa frallor. Väldigt saftiga å nyttiga. Passar perfect som mellis på jobbet eller skolan. Mumma mumma.

Ingredienser
12 dl fullkornsmjöl dinkel
5 dl ljummet vatten
25 g jäst
1 msk flytande honung
½ dl solroskärnor
2 st rivna morötter
1 msk kallpressad olivolja
½ msk salt

Gör så här:
Lös upp jästen i fingervarmt vatten. Blanda i olivolja, honung, morötter, solroskärnor och salt. Tillsätt mjölet i omgångar till en någorlunda smidig deg. När jag gör dessa är degen oftast ganska kladdig ändå. Jäs under bakduk i ca 40 min. Knåda degen och tillsätt lite extra mjöl. Forma till en rulle och dela upp i 20 delar. Forma till runda bullar. Jäs under bakduk i yttligare 30 min. Pensla med vatten och toppa med solroskärnor. Grädda mitt i ugn på 225 grader i ca 12 min. Låt kallna under bakduk på galler

Bild o recept: Hudoteket

Kommentarer
Postat av: Matilda

så gott det låter, måste testa!

2009-10-08 @ 12:54:12
URL: http://ramavoite.blogg.se/
Postat av: Anonym

dessa måste jag verkligen testa, ser jätte goda och fina ut :). bra blogg, följer dig på bloglovin :) .

2009-10-08 @ 16:09:06
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback