Malinos Ananaspaj

Jag har en kär vän som ofta brukade bjuda på denna läckerhet. Den är smaskens och gör sig riktigt bra med vaniljsås. Smaksens!

 

Ingredienser:


150 g smält smör (ev. flytande)

1 dl Socker (bättre halv)

3 dl Mjöl

1 tsk bakpulver

400 g avrunnen krossad ananas

1 burk creame fraiche

0,5 dl socker

1 Ägg

1 tsk vaniljsocker

 

25 min i 200 grader

 

Gör så här:

Rör ihop smör och socker. Tillsätt mjöl och bakpulver och arbeta ihop till en deg. Tryck ut degen i formen och låt den vila i kylskåpet medans ni blandar ihop fyllningen, dvs. annanas, creame fraiche, ägg och vaniljsocker. Ägg, har jag hört, går det att klara sig utan. Och sockermängden kan man med minska om man inte vill ha den för söt.

Ha i fyllningen i formen och grädda sedan i ung 25 min, 200 grader.


Kommentarer
Postat av: M

.. och inte att för glömma, ägg är inte nödvändigt. Om någon som tittar in är äggallergiker. Och godast blir den med glutenfritt mjöl :)

2009-10-01 @ 18:28:48
Postat av: Jeanette

Ananaspaj är verkligen sjukt gott :) Hoppas allt är bra!

2009-10-02 @ 10:28:30
URL: http://throughtheeyesofabutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback